12. júla 2013

Dušan D. Fabian: Kladivo na čaroděje 4 - Sonáta pre Azazela

Dušan D. Fabian: Kladivo na čaroděje 4 - Sonáta pre Azazela
Zdroj: www.epocha.cz
Felix Jonáš a jeho spoluvyšetrovateľka sa vydali na Slovensko. Vraj ľahký job, rýchle peniaze. Ani sa poriadne nerozkukajú a už sa strhne taká kucapaca, že až. A navyše je všade zima ako v ruskom filme. Zvyšní dvaja členovia vyšetrovacieho tímu dostanú len krátke, ale zato výdatné intermezzá. Vlastne iba jedno, lebo to druhé je už len taký záver na vydýchnutie. A to je nutné pretože celá kniha sa odohráva počas jednej noci a nikto si ani na chvíľu neoddýchne.

Černobohužiaľ má táto kniha pre mňa jeden veľký nedostatok. Duke je Slovák, príbeh sa odohráva v Nitre, vystupujú v ňom Slováci (vrátane Nitrianskeho Kata) a podaktorí dostanú aj slovo. Ale kompletne všetko je v češtine. Ja chápem prečo to tak musí byť, ale dlho som si zvykal na to, že Slováci v knihe hovoria po česky. Nie preto, že by som bol taký národovec, ale preto, že mi to proste nepasovalo a pôsobilo to rušivo. Vtip o Slovákoch, ktorí žijú v Prahe a "říkajú" potom vyznieva skôr trápne a nemiestne.

Ale nenechajte sa odradiť mojim jazykovým mindžovaním. Duke odviedol kusisko dobrej práce a nijako nezaostáva za svojimi kolegami. Dokonca tam zvládol namontovať aj metal a vinyl :o). Takže rýchlo zohnať, prečítať a tešiť sa na ďalší diel.

Hodnotenie: 4/5 (za ten jazyk odpocitavam pol bodu v mojom súkromnom hodnotení)

Autor: Dušan D. Fabian
Vydavateľ: Epocha
Rok vydania: 2013
Väzba: eKniha
Jazyk: Český
Počet strán: 168
ISBN: 978-80-7425-914-2
Kupujte na Palmknihách.
Viac info na Legii.

Súvisiace:
Jiří Pavlovský: Kladivo na čaroděje 1 - Magie pro každého
Jiří Pavlovský: Kladivo na čaroděje 2 - Město mrtvých
Ondřej S. Nečas: Kladivo na čaroděje 3 - Kruté stroje

Send to Kindle

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára