18. júla 2013

Atrament: J.Herbin Violette Pensée

J.Herbin Violette Penseé
Zdroj: www.jetpens.com
Tak tu máme historicky prvú recku na atrament do plniacich pier (v skutočnosti je druhá, pretože som zvrzal zverejnenie a poplietol poradie :D). Budem sa snažiť trošku vám priblížiť tento farebný svet a jeho zákutia. Keďže ide hlavne o farby a odtiene, tak tu bude asi viac fotiek ako textu.

J. Herbin je firma, ktorá už dlhé roky vyrába okrem atramentov aj ďalšie haraburdie spojené s písaním ako sú napr. pečatné vosky, sklenené perá, pijaky. Tento atrament som si vybral len preto, aby som dosiahol na Amazone hranicu neplatenia poštovného. Nie je to zlá farba, ale bežný chlap pre ňu nenájde príliš využitia. Určite jej viac prospeje hrubší hrot resp. štetec. Aj na fajnovom papieri ako je Rhodia schne pomerne rýchlo. Nie je príliš vodeodolná, ale to pri takejto farbe príliš nevadí. Asi ju nebudete používať na obálky alebo dôležité dokumenty.

Keďže nie som grafik a som úplne ľavý čo sa týka úpravy farieb. A keďže každý monitor zobrazuje aj tak inak, tak sa budete musieť uspokojiť len s mojim opisom. Tento scan je trošku svetlejší ako v skutočnosti, ale štruktúra tých machúľ a hrubých čiar vyrobených tyčinkou do uší celkom sedí.


Tu tá farba celkom zodpovedá a navyše môžete vidieť aj pekný, ale veľmi jemný shading.


Na tejto fotke je farba zase trošku tmavšia, takže keď si tieto fotky spriemerujete, tak dostanete približne správny výsledok :).


Detail tej machule a fotku celej stránky sem nedávam, pretože je na nich farba príliš modrá.

Súvisiace:
Atrament: Diamine Jet Black
Atrament: Noodler's Habanero
Atrament: Platinum Mix-Free Leaf Green
Atrament: Pilot Iroshizuku Tsutsuji

Send to Kindle

2 komentáre:

  1. Mne sa páči tá farba :) A zápisník je tiež skvelý.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Farba nie je zla, len prilis nepasuje k tej muzskej casti mojej osobnosti, ktora bohuzial prevlada a da sa identifikovat aj podla vonkajsich znakov :D

    to ma tesi, ze si s notesikom spokojna :D

    OdpovedaťOdstrániť